Opdrachtgever: Prorail / Aannemer: Max Bogl

  • 170 stuks prefab gootfunderingselementen
  • Door slim modulair systeem 2 keer gebruikt
  • Belasting van 2.5 miljoen kg op de gootfundering
170 prefab gootfunderingselementen twee keer gebruikt voor inschuiven onderdoorgangen

Gootfundering voor schuifconstructie, Veenwouden & Hardegarijp

Als onderaannemer van Max Bögl Nederland B.V. en ProRail BV als opdrachtgever, heeft Efko Beton de opdracht gekregen de gootfunderingen te maken voor de spooronderdoorgangen bij Hardegarijp en Veenwouden in Friesland. Deze werkzaamheden maken deel uit van het project de Centrale As, een nieuwe weg in Noordoost-Friesland.

Lees meer
Lees meer

Voor het project de Centrale As moeten twee spooronderdoorgangen worden gerealiseerd voor de kruising van de spoorlijn Leeuwarden – Groningen. In het spoor komt een betonconstructie (onderdoorgang / tunnel), waarbij het treinverkeer en het autoverkeer elkaar ongelijkvloers kruisen. Efko Beton leverde gootfunderingen om de complete onderdoorgangen op zijn plek te schuiven. In 2014 is Veenwouden ingeschoven, in 2017 is Hardegarijp ingeschoven.

Efko Beton leverde tevens de randelementen voor de onderdoorgang in Hardegarijp.

DOBBERS SCHEVENINGEN
BETONNEN LANDBOUWBRUG FERWOUDE
Menu